Jak rysować pozy do anime
Jeśli chcesz prawidłowo rysować postacie anime, musisz wiedzieć, jak rysować pozy. W przeciwnym razie Twoja postać może wyglądać niezręcznie i sztywno.
Ludzkie ciało ma naturalne zakresy ruchu, więc nauka rysowania z obserwacji jest najlepszym sposobem na ich opanowanie. Rysowanie na podstawie referencji pomoże Ci uniknąć błędów w anatomii i osiągnąć bardziej płynne, mniej sztywne pozy.
1. Nogi
Wiele postaci z anime używa nóg do poruszania się, od szybkiego biegu do tańca lub tupania ze złości. Cokolwiek robią ze swoimi nogami, ważne jest, aby wyglądały dobrze. Aby nogi Twojej postaci wyróżniały się, narysuj je w taki sposób, aby wyglądały realistycznie.
Nogi postaci z anime stanowią zazwyczaj prawie połowę jej wzrostu, więc muszą wyglądać proporcjonalnie. Dlatego dobrze jest zrobić zdjęcia referencyjne w różnych pozach i pod różnymi kątami, aby móc poćwiczyć ich rysowanie.
Najpierw naszkicuj kontur głównych części ciała (tors, ramiona, biodra). Możesz go narysować przy użyciu różnych materiałów, ale najlepiej sprawdza się ołówek. Następnie obrysuj kontur patyka, aby stworzyć wstępny zarys ciała postaci.
Następnie stwórz czworobok z szerokimi rogami u góry, który będzie reprezentował tułów Twojej postaci i połącz go z owalem dla bioder oraz małymi okręgami dla ramion i kolan. To świetny moment na eksperymentowanie z kolorem i kształtem.
Inną przydatną sztuczką jest użycie kształtu klepsydry do reprezentowania ramion. To trochę trudne, aby uzyskać odpowiednie proporcje, ale może być warte wysiłku.
Na koniec, rozważ narysowanie jej przedramion nieco dłuższych niż ramiona, aby nie musiała trzymać rąk w górze podczas walki. Będzie też miała lepszy chwyt swojej broni.
Postacie anime mają bardzo unikalne ciała, więc ważne jest, aby nauczyć się ich anatomii i dowiedzieć się, jak narysować odpowiedni kształt dla swojej postaci. Na początku może się to wydawać trudne, ale jeśli będziesz zwracać uwagę na proporcje ludzkiego ciała, nie będziesz mieć problemów z uzyskaniem właściwego kształtu!
2. Ramiona
Ręce i ramiona to często najtrudniejsze części rysowania postaci anime. Są one zazwyczaj niezwykle ekspresyjne i mają dużo ruchu, więc wymagają starannej dbałości o szczegóły. Dlatego tak ważne jest zrozumienie różnych typów póz i sposobu ich rysowania, aby móc je dokładnie przedstawić na swoim rysunku.
Zanim zaczniesz rysować ramiona, ważne jest ustalenie podstawowych proporcji. Pomoże Ci to zapewnić, że Twój rysunek będzie wyglądał realistycznie i naturalnie.
Na początek powinieneś naszkicować zgrubną głowę, używając serii owalnych kształtów, jak te poniżej (patrz obrazek 3). Upewnij się, że twarz nie jest zbyt duża i że oczy są umieszczone prawidłowo.
Gdy już będziesz zadowolony z podstawowego kształtu głowy, możesz przejść do reszty ciała. Możesz to zrobić w podobny sposób, jak zrobiłeś głowę, używając cylindrów i okręgów.
Gdy skończysz, możesz dodać ubranie i włosy do swojej postaci. Pamiętaj, że ramiona kobiet są zazwyczaj cieńsze niż mężczyzn, więc możesz je przerysować, jeśli na Twoim szkicu wydają się zbyt duże.
Możesz też zrobić rozeznanie w wykresach muskulatury, aby zorientować się, jakie mięśnie najlepiej wyglądałyby na Twojej postaci. Najczęściej spotykane mięśnie przedramienia to biceps i triceps.
Kiedy rysujesz ramiona w anime, dobrze jest zacząć od uproszczonego szkicu, a następnie przejść do niego ciemniejszymi liniami, aby upewnić się, że proporcje są poprawne. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i łatwiej będzie Ci uzyskać profesjonalnie wyglądający rysunek.
3. Głowa
Głowa jest istotną częścią każdej postaci anime. Są tym, co nadaje postaci jej osobowość i styl, i ważne jest, aby wiedzieć, jak narysować głowę, abyś mógł zaprojektować swoje własne postacie.
Pierwszym krokiem w rysowaniu głowy jest rozpoczęcie od określenia dla niej podstawowego kształtu. Może to być tak proste jak okrąg z kilkoma liniami dodanymi do boków.
Gdy już to zrobisz, poświęć trochę czasu na naszkicowanie oczu i innych cech twarzy. Może to być tak proste jak kilka linii, które reprezentują nos i usta lub może być bardziej szczegółowe i złożone.
Często w anime oczy są duże i okrągłe, z lekkimi refleksami w nich. Jest to świetny sposób, aby nadać swojej postaci głębię i sprawić, że będzie wyglądać bardziej realistycznie.
Inną ważną cechą twarzy w anime jest nos i usta. Będą one mniejsze i prostsze niż oczy, ale nadal będą rozpoznawalne.
Nos będzie umieszczony pomiędzy poziomą połową twarzy a dolną częścią podbródka, natomiast usta znajdą się nieco powyżej tej linii.
Aby narysować dobrze wyglądającą twarz anime, musisz upewnić się, że oczy są umieszczone we właściwym miejscu, że nie są zbyt duże i okrągłe, że nos i usta są we właściwym położeniu i że mają trochę krzywizny.
Anime jest znane z wielu różnych fryzur. Możesz użyć dramatycznych fryzur, takich jak proste cięcie, lub spróbować bardziej płynnego stylu, w którym włosy obramowują twarz postaci, zamiast układać się płasko na głowie.
4. Szyja
W anime wiele scen jest dynamicznych, a postacie często wchodzą w interakcje z innymi bohaterami w unikalny sposób. Jednym z tych charakterystycznych sposobów interakcji postaci w anime są pozy! Czy są one fajne czy głupie, te pozy stały się tak ikoniczne, że wiele osób może je rozpoznać nawet bez oglądania serialu.
Te pozy mogą pomóc ci naprawdę wczuć się w nastrój postaci, sprawiając, że wydają się być bardziej jak prawdziwa osoba, w przeciwieństwie do postaci z kreskówki. Dają one również dobry pomysł na to, jak przedstawić różne emocje, które mogą odczuwać twoje postacie.
Szyja może być trudną częścią ciała do narysowania, zwłaszcza jeśli nie wiesz jak ją prawidłowo przedstawić. Jednakże, przy odrobinie praktyki, będziesz w stanie to osiągnąć.
Po pierwsze, będziesz chciał zacząć od narysowania torsu. Jest to najważniejsza część ciała, ponieważ to właśnie tam będziesz mógł zobaczyć jak Twoja postać się porusza.
Następnie musisz narysować ramiona. To tutaj będzie się działo wiele akcji, więc ważne jest, aby narysować je poprawnie.
W zależności od stylu Twojej postaci, możesz potrzebować dodać trochę więcej szczegółów również tutaj. Na przykład, jeśli rysujesz bardziej stylizowaną postać z anime, będziesz chciał narysować cieńszą szyję na górze, poszerzając ją w dół.
Musisz również narysować obojczyki, czyli mięśnie mostkowo-obojczykowe (SCM), które znajdują się w pobliżu łopatek i schodzą w dół w kierunku klatki piersiowej. Możesz je pokazać w zbliżeniu, ale w przypadku widoków z boku wystarczy, że wskażesz je lekkim nachyleniem lub lekkim wybrzuszeniem na linii.
5. Ramiona
Ramiona i szyja są ważną częścią sztuki anime. Musisz zrozumieć, jak są zbudowane i dokładnie je narysować, aby stworzyć realistyczne postacie.
Staw barkowy to kość łopatkowa (trójkąt kości, który przesuwa się nad klatką żebrową). Ma wystający kawałek u góry i porusza się w górę i w dół, gdy ramię jest podniesione lub wyciągnięte.
Oprócz łopatki, istnieją mięśnie, które poruszają się w kierunku i przyczepiają się przy kości ramiennej. Mięśnie te nazywane są deltoidami i mięśniami piersiowymi.
Jeśli jesteś początkujący, najlepszym sposobem na nauczenie się, jak rysować anatomię ramion, jest spróbowanie narysowania kilku szkiców i zobaczenie, jakie masz luki w swojej wiedzy. To pomoże ci poprawić się w miarę praktyki i stać się lepszym artystą.
Kiedy już masz podstawowe zrozumienie, jak rysować ramię, czas zacząć dodawać więcej szczegółów. Możesz to zrobić śledząc linie głowy, szyi i tułowia.
Tors jest łatwy do narysowania, ponieważ składa się z dużych, wyraźnych mas mięśniowych, które nie zmieniają zbytnio kształtu. Mięśnie brzucha i piersiowe to popularne grupy mięśniowe, które łatwo zidentyfikować nawet z daleka.
Następnie będziesz chciał naszkicować ręce i nogi. Ramiona będą narysowane nieco szerzej niż nogi, więc możesz się upewnić, że są w proporcji do reszty ciała.
W tym kroku będziesz musiał również narysować łopatkę i kości obojczyka. Kości te są często dużo cieńsze niż w rzeczywistości, dlatego tak ważne jest, aby narysować je starannie i w odpowiednich proporcjach.
Podobne tematy